Les empreses estarien interessats en els cotxes elèctrics ... amb el doble d'autonomia
Un estudi realitzat pel Baròmetre del Vehicle d'Empresa (CVO) indica que el principal obstacle per a les empreses espanyoles a l'hora de plantejar l'adquisició d'un cotxe elèctric és l'autonomia. Segons aquest informe, si aquesta fos del doble de l'actual xifra, al voltant dels 300 quilòmetres amb cada càrrega, el 34% de les empreses del nostre país es plantejarien seriosament la incorporació d'aquests models per les seves flotes.
Aquest informe, realitzat entre 4.500 gestors de flotes en 15 països, també indica que la meitat dels empresaris europeus consultats, estarien interessats en adquirir aquesta tecnologia per a les seves empreses, però la practicitat els fa decantar-se per altres alternatives convencionals.
Altres factors són els econòmics i mentre que el 40% coneix els beneficis de les ajudes públiques, la idea que el preu duplica o triplica al d'un model amb motor de combustió dissuadeix a molts compradors, mentre que el 19% esgrimeix la manca de un taller oficial per realitzar el manteniment i la reparació amb total garantia.
Segons Alejandro Madrigal, director de l'CVO.
"Cal dissipar el temor que amb 150 quilòmetres d'autonomia van quedar-se sense bateria enmig d'un trajecte, perjudicant la productivitat i la imatge de la companyia. El 60% dels conductors recorren de mitjana una distància de 36 quilòmetres diaris, de manera que l'elèctric és una solució idònia, sobretot, en ciutat pel seu baix consum: tot just 1,5 euros per cada 100 quilòmetres "
Queda clar, segons aquest estudi, que el desconeixement és el principal escull per a l'entrada dels cotxes elèctrics en el sector industrial ja que sent conscients de la limitació de la tecnologia, aquesta pot oferir una alternativa perfectament vàlida a les nostres empreses.
Una alternativa com per exemple la que encarna la Kangoo ZE , una furgoneta amb una autonomia de 170 quilòmetres amb cada càrrega, segons cicle NEDC, que té un preu de 17.600 euros, 14.000 euros per a les empreses que es dedueixin l'iva, als quals hem de sumar el lloguer de la bateria, una mensualitat de 75 euros al mes, més impostos.
Amb un ràpid càlcul, que després de quatre anys, amb 170 quilòmetres, recorreguts durant cinc dies a la setmana, tindrem un total de 163.200 quilòmetres.
Amb l'actual preu de l'electricitat i fent una mitjana entre hores supervall on la tarifa és més econòmica, 0,0557 € el kWh, i la més cara, 0,167 €, i amb un consum mitjà en el pitjor dels casos d'uns 20 kWh, cada 100 KM, ens sortirà que amb la Kangoo elèctrica haurem consumit un total de 3.590 euros d'electricitat.
Per la seva banda, una Kangoo dCI de 70 CV, amb un cost de 14.500 euros, fa una mitjana oficial de 5.2 litres cada 100 km, que en el món real i amb càrrega és una mica més, el que suposa que després dels 163.200 quilòmetres haurà consumit 10.900 euros en gasoil, a més dels corresponents manteniments cada x quilòmetres i els grans impostos, pagament en zona blava .. etc.
Resumint, la versió elèctrica després de quatre anys ens haurà costat, 17.600 €, més el lloguer de la bateria, 4.200 euros, més el consum elèctric, 3.590 €, fan un total de 25.390 euros, mentre que la versió dièsel ascendirà la inversió a 25.400, al que haurem de sumar els costos de manteniment mecànic que podem calcular al voltant dels 2.000 euros, comptant que els realitzem en centres oficials Renault.
La diferència és que, a més de ser més barat, després d'aquests quatre anys, el model elèctric podrà rebre una nova bateria i seguir funcionant com a nova, mentre que la versió dièsel començarà a afrontar una maduresa de la qual la sort determinarà si continua amb el seu camí sense problemes, o es converteix en una font de despeses en manteniment.
Articles relacionats:
Renault Kangoo ZE: tots els detalls
Renault lliuraments les primeres unitats de la Kangoo ZE
Font:
Motor Atlàntic
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada